Cyprus

Modis_cyprus_lrg.jpg… s-a intampla in Februarie 2006,
la noi era iarna.
O iarna foarte serioasa… Iar eu si viitoarea mea sotie am plecat in Cipru, o limba de pamant, unde am experimentat: turismul, serviciile si clima mediteraneana.

Cand am ajuns, pe la trei noapte, cu paltoanele pe noi ne-a primit in primul rand senzatia de aterizare pe apa. Aeroportul fiind la nici un kilometru de tarmul marii mediterane. La nici 200 de metrii de tarm incepe pista de aterizare dupa cum puteti vedea in imaginile de mai jos.

Larnaca.JPG IMG_1032.JPG IMG_1028.JPG IMG_1029.JPG

Dupa un drum destul de lung pe contra sens, dar pe niste sosele pe care puteai juca biliard. Nu pentru ca ar fi existat cate sase gropi apropiate ci pentru ca era atat de neteda si plana incat nu devia bila de biliard de la traseul imprimat.
Am ajuns la hotel, locatie exclusivist-privata, pe o colina unde erau camere de 5 stele pentru cei mai amarati si vile personale care se puteau inchiria cu personal administrativ pentru cei mai instariti.
In camera ne astepta, dupa un check-in ultra rapid, o sticla de vin si un platou de branzeturi si fructe. La prima impresie camera, fiindca era noapte, ne gandeam daca asa stau cei mai saracuti… Cum ar putea arata o vila particulara?

Cu aceasta intrebare am ramas si pana acum, nu le-am vazut nici macar in poze minunatele vile, insa un lucru e clar. Nu era nimic sa displaca, nu s-a investit in pretul produselor din camera, doar in bunul gust cu care au fost asortate dupa cum se vede mai jos.

Vedere din camera

Dupa ce am dormit biiineee, in cunoscutele paturi inalte de hotel, intr-o liniste de-ti auzeai tensiunea s-a facut dimineata si pentru noi… era 11:30, dar dat fiind ca am dormit de pe la ora patru… era chiar devreme. Ne-am facut o cafea instant din stocul oferit la discretie in camera, si ne-am amintit… “aseara nu vedeam nimic pe balcon, oare ce priveliste avem?” Si am fugit, pe balconul camerei, sa intalnim peisajul format din:

• in prim plan de groapa numarul 9 a terenului de golf care inconjura hotelul si se ratacea printre vilele din acel cartier privat,
  • iar in plan indeparta marea mediterana… si cerul, care datorita cetii formate de nisipul adus de vant din sahara, nici nu se desparteau…

O priveliste un pic diferita fata de cea cu care eram obisnuiti de cand m-am nascut… aproape ca ma apuca agorafobia… unde este blocul din fata, acela la nici o suta de metrii

Imagini de pe balcon

Prima oprire a fost la restaurat sa mancam. Evident… ne-au oferit pranzul contra cost, programul micului dejun finnd trecut de cateva ore. Dat fiind ca am avut cina la 3:00 am, am preferat sa aruncam o privire prin preajma si apoi sa inchiriem o masina sa ne plimbam prin minunatul Cipru.
Ne dus la receptie, sa vedem ce putem vizita si de unde putem inchiria o masina. Fix ca in orice hotel de cinci stele, receptionera a scos cca. 3 harti dintr-un sertar si a inceput sa ne arate diferite locatii. Majoritatea erau mai mult sau mai putin apropiate (ca distanta) si respectiv mai mult sau mai putin atractive, pana a inteles ca noi vrem sa “gustam” un pic din Cipru nu suntem nici vanatori de monumente si nici cartografi. Ne-a incercuit apoi cateva puncte specifice Ciprului, pe care nu le-ai putea vedea in alta parte si ne-a directionat catre centrul de inchirieri auto pe harta resort-ului.

Am plecat in recunoasterea imprejurimilor “pe timp de zi” caci noaptea le vazusem deja si am exploart cat s-a putut la pas cu harta resort-ului in mana. Era placut, ingrijit, dar cel mai tare te uimea sa te intalnesti cu mai multi angajati decat clienti…

Dupa scurta recunoastere ne-am asezat sa bem o cafea in asteptarea deschiderii centrului de inchiriere. Programul de dupa pauza de pranz… se pare ca aveau si ei un fel de siesta

Imprejurimi Imprejurimi Imprejurimi Imprejurimi

Am inchiriat masina si am plecat in recunoastere. Bine inteles ca problemele de condus au aparut de cand am luat cheia in mana si m-am urcat in masina. Cel de la inchirieri m-a incredintat ca vor avea grija sa nu provoc accident si participantii la trafic fiindca in Cipru sunt numere cu fundal rosu la masinile inchiriate, iar la scoala si incepatori cu fundal galben si un mare L langa numar. Cu curaj si multa precautie am plecat, concentrat cu n-am fost nici la scoala de soferi, insa stiind ca se conduce pe invers (mostenire de pe vremea cand erau colonie Britanica) aveau indicatoare explicite.

Si ce-am vizitat? Doua localitati cam pustii, fiindca era extrasezon si trei vestigii istorice unde puteai vedea mai mult roca calcaroasa si din cand in cand o constructie menita sa protejeze vestigiul istoric sau o fresaca din mozaic pe un perete la loc de cinste.
Prima data am fost in Paphos, oras port in sud-vestul ciprului, la doar 10-12km de locul unde eram cazati.

Apoi am vizitat locul unde Aphrodita s-a nascut din spuma marii